לפני שנתיים עשיתי ראיון עם ריאן פרמנטר, אחד הראיונות המפתיעים והמרתקים שהיו לי ,ובין היתר הוא אמר שם את הדברים הבאים:
ציטוט:
אילו להקות השפיעו עליך הכי הרבה? מה נותן לך מוטיבציה לכתוב מוזיקת פרוגרסיב ולא סוג אחר של מוסיקה?
אני אמנה מספר השפעות: פיטר גבריאל (ותקופת Genesis המוקדמת), Radiohead, Yes, The Beatles. אני אוהב מוסיקת פרוגרסיב מאחר שכל דבר מתקבל. אתה יכול לכתוב משהו מוזר, שיר מורכב מהרבה חלקים, וכל עוד זה יצירתי וכיף להאזין לו, יהיו אנשים שבאמת יעריכו את זה. באופן בסיסי, מלודיה היא המאפיין החשוב ביותר של המוזיקה שלי, והפאן הפרוגרסיבי מאפשר לי למצוא וריאציות רבות לכל מלודיה , וזאת הנאה רבה בשבילי.
ציטוט:
האם אין ירידה בהשפעתן של להקת הפרוג האמריקאיות במהלך השנים האחרונות? ישנה הרגשה שהלהקות האירופאיות ובמיוחד הסקנדינביות הן אלה שנותנות את הטון.
אני לא לגמרי בטוח. אני מודה שאני יותר מתעניין בכתיבת מוסיקה מאשר לעקוב אחרי סצינת הפרוג , כך שאני לא ממש יכול להגיב. ראיתי כל מיני ביקורת על Eyestrings שהתייחסו למוסיקה שלנו כאל פרוגרסיב אמריקאי, אבל אני לא יודע ממש למה הכוונה. אולי הכוונה שהמוסיקה שלנו יהירה וטפשה (צוחק). עכשיו ברצינות, אני לא בטוח עד כמה להקות פרוג אמריקאיות משפיעות על הז'אנר כולו. אני יכול רק לנחש שרוב המוסיקאים של הפרוגרסיב יוצרים מוסיקה שהם נהנים ממנה ולא מנסים להמשיך שום טרנד. יצירתיות עצמאית היא באמת פרוגרסיב.
ציטוט:
האם יש עתיד לרוק המתקדם כיום, ומהם הכיוונים החדשים שאתה רואה כיום בסגנון?
אני חושב שמוסיקת הרוק המתקדם תמשיך להתפתח, כי אם היא לא, אז היא לא תהיה פרוגרסיב. זה דבר אחד להיות מושפע מלהקות הפרוג הגדולות, אבל זאת צריכה להיות רק נקודת התחלה. מוסיקת פרוגרסיב היא על מציאת משהו חדש ונהדר, בעוד ומוסיקה מסחרית צובטת משהו משומש ומנסה להיראות אמיתית רק כדי להימכר כמשהו חדש. כך שמוסיקת פרוגרסיב, לא משנה מה תהיה הכוונה בעתיד, תהיה תמיד אופציה אטרטקיבית למוסיקה מסחרית לעוסה. אני חושב שלהקות הפרוגרסיב המצליחות ביותר תמיד היו אלה שהלכו עם הרגשות האישיים שלהם והתעלו על השפעות העבר שלהם.
הראיון המלא פה:
http://tal.dreamtheater.co.il/interview ... menter.php