אני מאוד מסכים עם כל מה שנאמר כאן עכשיו, אני מאוד אוהב את שני האלבומים האחרונים. זה ברור שמבחינת מורכבות של לחנים זה לא על אותה סקאלה בכלל, לכם גם לא צריך להשוות בכלל. כן, זאת אותה להקה אבל זה כיוון אחר ולדעתי לא פחות טוב. אני אישית לא ציפיתי מהם אף פעם להיות, ולא ראיתי אותם בתור להקת פרוג מטאל. כל אלבום שלהם הוא עם סגנון מאוד שונה, רק על רמדי ליין, 1 .PE וEntropia אפשר ממש להגיד שהם בכלל אלבומי פרוג מטאל.
אני אישית תמיד שמעתי אותם בגלל יכולות הכתיבה המדהימות והמרתקות של דניאל. זה הייחוד והאמיתי והספציפי שלהם; ליצור עולמות, ורגשות בצורה יפה ומעניינת, וכל אלבום מתאים את עצמו לקונספט, בכל אלבום הלהקה משתנה לפי הכיוון שהקונספט דורש, ולא ההפך. וכן, הקונספט הזה דרש פשטות.
אני מודה שמבחינת ההפקה, האלבומים ממש לא מספיקים והיא יכולים להיות עשויים בצורה הרבה יותר מקצועית. אבל ז-ה ה-כ-ל! השירים מאוד מעניינים (לי לפחות) הם כיפיים, או מרגשים, או קשים, או סתם מוזרים בהתאם לשיר.. אני מאוד אוהב את האווירה המיוחדת שלהם, ומבחינת ליריקה, רואים שזה הרבה יותר אישי מכל מה שדניאל כתב... הדמות היא כמעט קונצנזוס אפל שלו. מן אנטי-דניאל כזה, ויש קטעים (כמו בכל אלבום אחר שלהם) שכשיישבתי מול המילים והאזנתי לאלבום פשוט התפוצץ לי המוח, לדוגמא בסיום The Physics Of Grindlockת שפתאום נפל לי האסימון מה כל הרעיון מאחוריי האלבומים, מה הוא מנסה להגיד מעבר לברור מאליו. רמת הכתיבה שלו ממש לא יירדה ואפילו השתבחה לטעמי.
יש כאלה שאומרים שמסקארסיק השפה שלו יירדה ושהוא מסוגל ליותר.. טוב, מי אמר שספרות טובה צריכה להיות בשפה גבוהה? זה מאוד יומרני לטעמי.
היום הייתי בשיחה עם הסופרת המעולה שוהם סמית', בין השאר דיברנו על סיפור מבריק שהיא כתבה, על נערה מתבגרת שנשאבת לדייט עם אריק אחד רחוב על הארלי, מהנקודה שהוא אוסף אותה עד שהם בדירה שלו. הסיפור כתוב בשפה שלה, של הנערה. עם "טעויות" דיבור וסלנג. וכל צורה אחרת הייתה פשוט הורסת את הסיפור!
אותו דבר בדיוק עם סקארסיטק לדוגמא: הוא לא היה עובד בלי קללות. פשוט ככה.
טוב, זה מה שהיה לי להגיד
אני מקווה שהמצב איתם ייסתדר, למרות שקשה לי לדמיין אותם בלי ג'והאן (ושזה אומר שאני כנראה לא אראה אותם לייב >< )