YtseJammers Israel

מועדון המעריצים הרשמי של דרים ת'יאטר בישראל
עכשיו ה' יוני 06, 2024 12:43 am

כל הזמנים הם UTC




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 92 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5  הבא
מחבר הודעה
הודעהפורסם: ג' יולי 22, 2008 10:38 pm 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 3:18 pm
הודעות: 5536
מיקום: Silent Hill
Ne_Plus_Ultra כתב:
DivineComedy כתב:
יש לי דז'ה וו.
אני לא מבין מה אנשים כל כך מתביישים או סולדים או נגעלים או כל שטות אחרת מהמוזיקה שהם שמעו פעם. יאללה אז שמעתם בקסטרוט בויז, אפשר לחשוב... מוזיקה קצבית ופשוטה היא עדיין מוזיקה טובה הרבה פעמים.


קודם כל אקדים ואומר שאני לא מתבייש במה ששמעתי.
הסיבה שאני סולד ממה ששמעתי ביסודי מאוד פשוטה. זאת פשוט מוזיקה מסחרית לא טובה. ברור שיכול להיות שיר ספציפי פה ושם שהוא עוד איכשהו בסדר (וכשאני אומר בסדר אני מתכוון לכך שלא אכפת לי שהוא יהיה ברקע), אבל הרוב המוחלט גרוע, חסר תחכום מוזיקלי או לירי, פשטני, נוסחאתי, והמטרה היחידה שלו היא לסחוט כמה שיותר כסף מילדים קטנים.
מבחינתי, זה ממש לא קשור לזה ששמעתי את זה כשהייתי צעיר. אני חושב על המיינסטרים היום באותו אופן כמו על המיינסטרים אז.


אתה צודק בהרבה דברים כשאתה מתאר מיינסטרים, אבל זה לא מתאר את כל המיינסטרים. והאמת אני גם דיי יצאתי מהראש הזה של להסתכל על מה יש מאחורי מוזיקה ואם אני שומע שיר טוב ברדיו אני אחפש ואני אוריד אותו. אני בטח לא אקנה את האלבום (כי מה הסיכוי שהוא ברמה של השיר), אבל יש שירים קצביים או שקטים שהם בהחלט תופסים אותי ואני מאוד נהנה לשמוע casually ויש לי הרבה כאלה במחשב.
אני מחפש דוגמה במחשב... הנה למשל The Fray - How To Save a Life, שיר מיינסטרימי, נוסחאתי, דביק אבל פאקינג טוב ותמיד בא לי טוב לשמוע אותו.
יש גם מלא אלבומים של להקות שאהבתי ואני עדיין אוהב שעד היום אני חושב שהם אלבומים מדהימים, למשל Bon Jovi בסוף האייטיז תחילת נייטיז או גאנס. עד היום אני חושב שאלה יצירות מעולות!

_________________
"Everyone in the world should listen to Sigur Ros. Then maybe it'd be a better place."


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 5:54 am 
מנותק
דרימיסט-על

הצטרף: ה' דצמבר 20, 2007 4:09 am
הודעות: 1856
מיקום: דרום אמריקה
הלו הלו, עד גאנז :P

_________________
There is a huge difference between being tolerant and tolerating intolerance" - Ayaan Hirsi Ali"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 6:11 am 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' מרץ 27, 2008 9:13 pm
הודעות: 3250
ניר, אמנם יש שירים מיינסטרימיים שעדיין כיף לשמוע אבל זה ברור שככלל, המוזיקה הפרוגרסיבית היא יותר איכותית. ויש דרגות של איכות במוזיקה. מי שמכחיש את זה מדבר מחוסר ידיעה.
אין פה התנשאות על המיינסטרים אלא על המוזיקה המיינסטרימית שיש במה להתנשא מעליה למרבה המזל.

ליאור, התכוונת לטוב או לרע? :?:

_________________
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 6:37 am 
מנותק
דרימיסט-על

הצטרף: ה' דצמבר 20, 2007 4:09 am
הודעות: 1856
מיקום: דרום אמריקה
גאנז היא אחת האהובות עלי בכל הזמנים. יש 2 קליפים שאני זוכר שראיתי כשהייתי בן 4 ועד היום אני חולה על השירים האלה: Paradise City של גאנז וLosing My Religion של REM. לדעתי אקסל הוא הפרפורמר הטוב ביותר בכל הזמנים.

_________________
There is a huge difference between being tolerant and tolerating intolerance" - Ayaan Hirsi Ali"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 7:01 am 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' מרץ 27, 2008 9:13 pm
הודעות: 3250
מזל... זאת להקת הרוק הראשונה ששמעתי שלא היתה מיינסטרימית. והשיר הראשון דוקא היה Sweet ‎Child ‎Of ‎Mine. מיד אחריו הגיע November ‎Rain‏ ‏האחד והיחיד שעדיין עושה לי רצון לבכות... פשוט שיר כ"כ מרגש... אני פשוט לא יודע מה לעשות עם עצמי כשהגיטרה של סלאש בוכה בסולואים של אמצע השיר. ומאז אני עדיין שומע שירים שלהם מידי פעם בפעם.

_________________
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 8:13 am 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 3:18 pm
הודעות: 5536
מיקום: Silent Hill
נו אז גאנז זה לא מיינסטרים?? הכנסת את עצמך למלכודת פה. גאנז היו האמא של המיינסטרים. מוזיקה מאוד איכותית.

_________________
"Everyone in the world should listen to Sigur Ros. Then maybe it'd be a better place."


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 11:04 am 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' מרץ 27, 2008 9:13 pm
הודעות: 3250
מיינסטרים אולי בתקופתך. בתקופתי מיינסטרים זה היה בריטני ספירס או באקסטריט בויז וכאלה. אם חבר שלי לא היה מכיר לי את גאנז אז היה לוקח המון זמן עד שהייתי שומע אותם. וזה באמת גם דוגמא ללהקה שלמרות שהיא עושה מוזיקה איכותית היא גם הצליחה להכנס לתודעה שאם אתה שואל אותי זה מאוד חשוב. (שלא כמו דרים לדוגמא). אל תשכח שכתבתי ככלל מן הסתם יש יוצאי דופן בודדים אבל גאנז בתקופתי לא היו מיינסטרים

_________________
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 1:02 pm 
מנותק
דרימיסט-על

הצטרף: ה' דצמבר 20, 2007 4:09 am
הודעות: 1856
מיקום: דרום אמריקה
DivineComedy כתב:
נו אז גאנז זה לא מיינסטרים?? הכנסת את עצמך למלכודת פה. גאנז היו האמא של המיינסטרים. מוזיקה מאוד איכותית.

נו ברור, המיינסטרים הולך ומתחרבן. פעם גם מטאליקה היו מיינסטרים, נירוונה, הביטלס, קווין.

יצא לי פעם להרהר בנושא המיינסטרים בעתיד. אני חושב שבעתיד, עקב התפתחות הטכנולוגיה, השיתוף וריבוי הז'נרים, המיינסטרים ילך ויצטמצם והשוליים יתרחבו (כלומר, יותר ויותר אנשים יפנו לשוליים). בסופו של דבר אני חושב שההגדרות של מיינסטרים ושוליים יטשטשו.

_________________
There is a huge difference between being tolerant and tolerating intolerance" - Ayaan Hirsi Ali"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 1:31 pm 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' מרץ 27, 2008 9:13 pm
הודעות: 3250
אני מסכים אתך לגמרי אם כי אני חושב שתמיד ישאר מיינסטרים אבל הוא באמת יהיה מצומצם יחסית להיום.
גם את תהליך ההתחרבנות של המיינסטרים אני זוקף לזכות מהפיכת המידע ומסחור המוזיקה.

_________________
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 2:06 pm 
מנותק
דרימיסט מתקדם

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 8:02 pm
הודעות: 423
DivineComedy כתב:
Ne_Plus_Ultra כתב:
DivineComedy כתב:
יש לי דז'ה וו.
אני לא מבין מה אנשים כל כך מתביישים או סולדים או נגעלים או כל שטות אחרת מהמוזיקה שהם שמעו פעם. יאללה אז שמעתם בקסטרוט בויז, אפשר לחשוב... מוזיקה קצבית ופשוטה היא עדיין מוזיקה טובה הרבה פעמים.


קודם כל אקדים ואומר שאני לא מתבייש במה ששמעתי.
הסיבה שאני סולד ממה ששמעתי ביסודי מאוד פשוטה. זאת פשוט מוזיקה מסחרית לא טובה. ברור שיכול להיות שיר ספציפי פה ושם שהוא עוד איכשהו בסדר (וכשאני אומר בסדר אני מתכוון לכך שלא אכפת לי שהוא יהיה ברקע), אבל הרוב המוחלט גרוע, חסר תחכום מוזיקלי או לירי, פשטני, נוסחאתי, והמטרה היחידה שלו היא לסחוט כמה שיותר כסף מילדים קטנים.
מבחינתי, זה ממש לא קשור לזה ששמעתי את זה כשהייתי צעיר. אני חושב על המיינסטרים היום באותו אופן כמו על המיינסטרים אז.


אתה צודק בהרבה דברים כשאתה מתאר מיינסטרים, אבל זה לא מתאר את כל המיינסטרים. והאמת אני גם דיי יצאתי מהראש הזה של להסתכל על מה יש מאחורי מוזיקה ואם אני שומע שיר טוב ברדיו אני אחפש ואני אוריד אותו. אני בטח לא אקנה את האלבום (כי מה הסיכוי שהוא ברמה של השיר), אבל יש שירים קצביים או שקטים שהם בהחלט תופסים אותי ואני מאוד נהנה לשמוע casually ויש לי הרבה כאלה במחשב.
אני מחפש דוגמה במחשב... הנה למשל The Fray - How To Save a Life, שיר מיינסטרימי, נוסחאתי, דביק אבל פאקינג טוב ותמיד בא לי טוב לשמוע אותו.
יש גם מלא אלבומים של להקות שאהבתי ואני עדיין אוהב שעד היום אני חושב שהם אלבומים מדהימים, למשל Bon Jovi בסוף האייטיז תחילת נייטיז או גאנס. עד היום אני חושב שאלה יצירות מעולות!


אין ספק שזה לא מתאר את כל המיינסטרים, לא טענתי אחרת. מה שאתה בעצם אומר זה שאתה מסוגל לאהוב שירים כאלה פה ושם. ובכן, גם אצלי זה ככה, אבל יש גבולות מסויימים שאני לא חושב שאחצה. לדוגמה, לקרן פלס יש איזה שיר או שניים שאני חושב שהם לא רעים. אני חושב שהיא קצת חוזרת על עצמה אבל היא די כשרונית בסה"כ. או dancing in the moonlight של toploader, ויש עוד הרבה... לעומת זאת, אני לא רואה את עצמי שומע שירים של בריטני ספירס, גם אם הם יהיו סבירים (כי טובים הם בטח לא יהיו), כל התופעה פשוט מגעילה אותי.

לגבי נוסחאתיות ופשטניות, זה לא שחור לבן במובן שאני לא פוסל ישר שיר שיש בו נוסחאתיות מסויימת רק בגלל זה, לדעתי זה די מטומטם. אבל מרבית השירים הגרועים אכן נוסחאתיים...

avrahamshuk כתב:
ניר, אמנם יש שירים מיינסטרימיים שעדיין כיף לשמוע אבל זה ברור שככלל, המוזיקה הפרוגרסיבית היא יותר איכותית. ויש דרגות של איכות במוזיקה. מי שמכחיש את זה מדבר מחוסר ידיעה.
אין פה התנשאות על המיינסטרים אלא על המוזיקה המיינסטרימית שיש במה להתנשא מעליה למרבה המזל.


שאתה אומר "איכותית" אתה מתכוון פשוט יותר טובה באופן אובייקטיבי פשוט בגלל מורכבותה, הרמה הטכנית הנדרשת מהנגנים, ההשקעה בהפקה וכו'? אם כן, אז אני לא מסכים איתך. אני חושב שאין מוזיקה טובה יותר או פחות באופן אובייקטיבי. שכל אחד ישמע מה שנעים לו. (אבל אם זה מזרחית אז בבקשה שישמור ממני מרחק)
אם ב"איכותית" אתה מתכוון ליותר טכנית וכו' בלי הקפיצה ל"יותר טובה" אז אתה צודק, כמובן.
למה למרבה המזל? אני לא מבין מה זה נותן לך להתנשא... הלוואי שהמוזיקה במיינסטרים תהיה טובה. (טובה לטעמי!)
(אני גם חוטא לפעמים בהתנשאות...אבל אני בטח לא חושב שזה רצוי, לפעמים אני מתקשה להבין איך אנשים נהנים ממה שהם נהנים, אבל זו עובדה, הם נהנים :shrug: )

liordavidlior כתב:
לדעתי אקסל הוא הפרפורמר הטוב ביותר בכל הזמנים.

יש לו קול לא רע, אבל לפעמים הוא פשוט עולה על העצבים. :? :shrug:


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 2:14 pm 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' מרץ 27, 2008 9:13 pm
הודעות: 3250
אתה בטח התכוונת שאתה רוצה שהמוזיקה שאתה שומע תהפך למיינסטרים...
ויש מוזיקה יותר איכותית אובייקטיבית. אמנם די קשה למדוד את זה אבל ברור למשל שבטהובן עשה מוזיקה יותר איכותית מבריטני ספירס או ממושיק עפיה...

_________________
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 2:17 pm 
מנותק
דרימיסט-על

הצטרף: ה' דצמבר 20, 2007 4:09 am
הודעות: 1856
מיקום: דרום אמריקה
avrahamshuk כתב:
גם את תהליך ההתחרבנות של המיינסטרים אני זוקף לזכות מהפיכת המידע ומסחור המוזיקה.

כאן אני לא מסכים אתך.
מהפיכת המידע רק תרמה לירידת מעמד המיינסטרים. מה שמהפכת המידע נתנה לנו הוא יותר נגישות. אנחנו מודעים להרבה יותר מידע - ולהרבה יותר מוזיקה. הרי הרבה מאיתנו (אולי רובנו) יודו שהסיבה שלא שמעו דרים (לדוגמא) מאז ומתמיד היא שפשוט לא ידעו עליהם. עכשיו אתה יותר חשוף ליותר מגוון של ז'אנרים ולהקות, אתה מכיר יותר, שומע יותר. יותר אנשים עוזבים את המיינסטרים כי הם "ראו את האור" במקום אחר. יותר ויותר יראו את האור בזכות המהפיכה הזאת.
מהפכת המידע אף פגמה במסחור המוזיקה. התחרבנות המיינסטרים באה לדעתי כאפקט של הגלובליזציה. המיתוג, הסיסמאות, הפיכת החוץ לעיקר והתוכן לטפל, פניה למכנה משותף נמוך, רדוד, קליט. שירים "של פעם" הפכו עם הזמן לנצחיים, בעוד אצל המדיה היום יש להיט תורן שעושה רעש מוגזם ולא יחסי עם בואו ונעלם כלא היה לאחר תקופה קצרה. ומכאן ללהיט הבא. מכונה משומנת ליצור כסף - תמיד לחפש אחר הלהיט הבא, הריגוש הבא. ופה המסחור דווקא נפגע. מכיוון שהיום אפשר להוריד הכל, לשכפל הכל, להשיג הכל בחינם, המכונה מתחילה להחליד. ישנם חלופות לייצור כסף ממוזיקה שלאו דווקא ממכירת דיסקים בלבד (מרצ', הופעות, אירועים מסובסדים) - אבל לב התעשיה הזו בקריסה עקב מהפיכת המידע.
נכון - תמיד מוזיקה הייתה קשורה לכסף וזה התחסדות לומר שלסטיב מוריסון וג'ימי פייג' (נניח) לא היה אכפת מכסף והכל היה בשם האומנות הטהורה והחפה ממניעים גשמיים. אבל כולנו יודעים שזה מעולם, אבל מעולם לא היה כ"כ מסואב ומסריח מתאוות בצע כמו היום.

_________________
There is a huge difference between being tolerant and tolerating intolerance" - Ayaan Hirsi Ali"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 2:18 pm 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' מרץ 27, 2008 9:13 pm
הודעות: 3250
אתה בטח התכוונת שאתה רוצה שהמוזיקה שאתה שומע תהפך למיינסטרים...
ויש מוזיקה יותר איכותית אובייקטיבית. אמנם די קשה למדוד את זה אבל ברור למשל שבטהובן עשה מוזיקה יותר איכותית מבריטני ספירס או ממושיק עפיה...
וזה שאנשים נהנים, מה זה מוכיח? לחבר שלי יש הסבר מקורי: יש רמות בעולם. מי ששומע את הזבל הנפוץ הוא פשוט "גור דינוזאור" שעוד לא התפתח מוזיקלית מספיק ולא ממש מבין מה בדיוק קורה מסביב בשביל לצרוך מזון מורכב ובריא אז הוא אוכל את האוכל הלעוס שאמא דינוזאור לועסת בשבילו כדי שיהיה לו קל לאכול את זה. כשהוא יגדל הוא יוכל כבר לצרוך אוכל יותר טוב... :haha:

_________________
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 2:19 pm 
מנותק
דרימיסט מתקדם

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 8:02 pm
הודעות: 423
avrahamshuk כתב:
אתה בטח התכוונת שאתה רוצה שהמוזיקה שאתה שומע תהפך למיינסטרים...
ויש מוזיקה יותר איכותית אובייקטיבית. אמנם די קשה למדוד את זה אבל ברור למשל שבטהובן עשה מוזיקה יותר איכותית מבריטני ספירס או ממושיק עפיה...


נכון, לזה אני מתכוון.
לא ענית לי על השאלה, אבל נראה לי שהבנתי למה התכוונת - שהמוזיקה עצמה יותר טכנית, מתוחכמת, מושקעת וכו'
אני אשמח לתגובה קצת יותר מפורטת על הפוסט שלי, או להבהרה, אם לא הבנתי אותך נכון.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 2:24 pm 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' מרץ 27, 2008 9:13 pm
הודעות: 3250
אוקי... סליחה אני פשוט טיפה עסוק.. בהזדמנות הראשונה תקבל תגובה מושקעת. ;)

_________________
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 2:29 pm 
מנותק
דרימיסט מתקדם

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 8:02 pm
הודעות: 423
פשוט מאוד - טיב של מוזיקה הוא דבר בלתי מדיד. אנשים מסויימים יאהבו משהו בעוד שאחרים לא יסבלו אותו. אז חבר שלך חושב שהוא יותר מפותח מוזיקלית מאחרים? הוא אולי יותר מעורה במוזיקה ומוזיקה תופסת חלק גדול מהחיים שלו, אבל מי אמר שמה שטוב לו, בהכרח טוב לאחרים? נשמע לי שטותי. אני יכול לשמוע מוזיקה אולטרה-סופר טכנית כמו spiral architect וכן הלאה ולומר בדיוק אותו הדבר עליך. איפה עובר הגבול של הטכניות שמוזיקה הופכת להיות טובה? ומוזיקה לא יכולה להיות טובה בלי להיות טכנית אהמסיילנטמןאהמ?
הגישה של "אתם לא אוהבים את מה שאני אוהב רק בגלל שאתם לא מבינים מספיק" דוחה אותי. :puke:


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 2:33 pm 
מנותק
דרימיסט מתקדם

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 8:02 pm
הודעות: 423
liordavidlior כתב:
avrahamshuk כתב:
גם את תהליך ההתחרבנות של המיינסטרים אני זוקף לזכות מהפיכת המידע ומסחור המוזיקה.

כאן אני לא מסכים אתך.
מהפיכת המידע רק תרמה לירידת מעמד המיינסטרים. מה שמהפכת המידע נתנה לנו הוא יותר נגישות. אנחנו מודעים להרבה יותר מידע - ולהרבה יותר מוזיקה. הרי הרבה מאיתנו (אולי רובנו) יודו שהסיבה שלא שמעו דרים (לדוגמא) מאז ומתמיד היא שפשוט לא ידעו עליהם. עכשיו אתה יותר חשוף ליותר מגוון של ז'אנרים ולהקות, אתה מכיר יותר, שומע יותר. יותר אנשים עוזבים את המיינסטרים כי הם "ראו את האור" במקום אחר. יותר ויותר יראו את האור בזכות המהפיכה הזאת.
מהפכת המידע אף פגמה במסחור המוזיקה. התחרבנות המיינסטרים באה לדעתי כאפקט של הגלובליזציה. המיתוג, הסיסמאות, הפיכת החוץ לעיקר והתוכן לטפל, פניה למכנה משותף נמוך, רדוד, קליט. שירים "של פעם" הפכו עם הזמן לנצחיים, בעוד אצל המדיה היום יש להיט תורן שעושה רעש מוגזם ולא יחסי עם בואו ונעלם כלא היה לאחר תקופה קצרה. ומכאן ללהיט הבא. מכונה משומנת ליצור כסף - תמיד לחפש אחר הלהיט הבא, הריגוש הבא. ופה המסחור דווקא נפגע. מכיוון שהיום אפשר להוריד הכל, לשכפל הכל, להשיג הכל בחינם, המכונה מתחילה להחליד. ישנם חלופות לייצור כסף ממוזיקה שלאו דווקא ממכירת דיסקים בלבד (מרצ', הופעות, אירועים מסובסדים) - אבל לב התעשיה הזו בקריסה עקב מהפיכת המידע.
נכון - תמיד מוזיקה הייתה קשורה לכסף וזה התחסדות לומר שלסטיב מוריסון וג'ימי פייג' (נניח) לא היה אכפת מכסף והכל היה בשם האומנות הטהורה והחפה ממניעים גשמיים. אבל כולנו יודעים שזה מעולם, אבל מעולם לא היה כ"כ מסואב ומסריח מתאוות בצע כמו היום.


מסכים! האינטרנט עשה רק טוב למוזיקה עצמאית ומחתרתית.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 2:34 pm 
מנותק
דרימיסט מתקדם

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 8:02 pm
הודעות: 423
avrahamshuk כתב:
אוקי... סליחה אני פשוט טיפה עסוק.. בהזדמנות הראשונה תקבל תגובה מושקעת. ;)


סבבה :)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 2:43 pm 
מנותק
דרימיסט-על

הצטרף: ה' דצמבר 20, 2007 4:09 am
הודעות: 1856
מיקום: דרום אמריקה
אני חושב שזה קשור ל2 דברים: תרבות ואופן ההסתכלות על מוזיקה.

לתרבות זה קשור בצורה הזו שאתה לרוב תאהב מוזיקה שקשורה לתרבות שלך, תורכי יאהב מוזיקה תורכית, תימני מוזיקה תימנית, ערס מוזיקה מזרחית ( :D ). אבל ברצינות - מוזיקה מתקשרת אצלך בתודעה לתרבות מסוימת שאתה מתחבר אליה, מרגיש אליה שייכות. אני תמיד מתרגש מאוד כשאני שומע שירי ארץ ישראל הישנה, מוזיקה תימנית נוגעת לי בצד מאוד מסוים וכן הלאה. מהבחינה הזו אין מקום לשום דיון על מוזיקה איכותית.

אופן הסתכלות על מוזיקה. אני חושב שאפשר להשוות את זה בין 2 אנשים: אחד שאוהב אוכל מהיר והשני נהנה רק במסעדות מתוחכמות ואוכל גורמה. העובדה שהאחד נהנה מאוכל פשוט לא עושה אותו נחות שכלית מההוא שיספק אותו רק גירוי טעם רב-חושי. ישנו אדם שצריך מורכבות רצינית כדי ליהנות מהמוזיקה שלו, ויש אדם שהמוזיקה בעיניו היא רק משהו נחמד לשמוע כדרך אגב, ברקע. אחד צריך סושי והשני יסתפק סביח אם תרצו. גירוי מורכב או שובע גרידא. שניהם יכולים להיות משכילים ונאורים, רק אופן ההסתכלות שלהם על מוזיקה בכלל, הצורך שאותו המוזיקה ממלאת אצלהם ברגש - שונה. ישנה מוזיקה מתוחכמת יותר מבחינה מוזיקלית ופשוטה מבחינה מוזיקלית - זה לא אומר דבר על שומעיה. אם אתה לא סובל אוונגרד ומוזיקה סופר-טכנית זה לא אומר שמי שכן הוא יותר חכם ממך.

מה שכן, אי אפשר להתעלם מהבדלים בין האוכלוסיות ששומעות מוזיקת פופ (וגם מזרחית אני כולל בפופ) לאוכלוסיה ששומעת מוזיקה שאינה מיינסטרים. זה לא פוליטיקלי-קורקט, אבל זה יהיה שקר להתעלם מכך שאדם ששומע דרים, פינק פלויד ולד זפלין לדוגמא, יתן לנו מיד רושם של אדם משכיל יותר, מודע יותר לעצמו. זה גם ניכר באופן השני - מזרחית. ישנם אנשים משכילים ששומעים מזרחית, אבל בואו ונודה באמת: כמה כאלו אנחנו מכירים? הרי אנו רואים בחוש מן הפרדה כזו של אנשי המיינסטרים ואנשי הצד השני. ברור שלא כולם ויש יוצאי דופן, אבל יחסית זה כן עקבי.

_________________
There is a huge difference between being tolerant and tolerating intolerance" - Ayaan Hirsi Ali"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' יולי 23, 2008 2:51 pm 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' מרץ 27, 2008 9:13 pm
הודעות: 3250
אוף אני פשוט לא יכול לשתוק יותר כי בסוף הדיון ישנה כיוון... בגדול אתה צודק ליאור אבל אתם לא חושבים שמהפיכת המידע גרמה לתחרות העצומה בשוק המוזיקה וממילא גם לפניה למכנה המשותף היותר נמוך ורדוד? התחרות מכריחה את האומנים לוותר לפעמים על האיכות בשביל השיווקיות. הדוגמא הכי טובה: מה שקרה ב Falling ‎Into ‎Infinity

_________________
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 92 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5  הבא

כל הזמנים הם UTC


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 9 אורחים


אתה לא יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה

עבור ל:  
cron
מופעל על-ידי phpBB® Forum Software © phpBB Group
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.