מתמ' 001 - 100
לשון - 81
היסטוריה (


מינהל - לא ידוע
ככה זה בדיוק אני בהיסטוריה...Nabo כתב:אני לא מבינה אנשים שהולכים ללמוד משהו שלא קשור אליהם ולא מעניין אותם בכלל...אני ממש תוהה איך אפשר! חברה שלי הייתה אמורה ללמוד תקשורת משולב עם עוד כל מיני דברים שממש עניינו אותה, וכעבור חודשיים אני מדברת איתה עכשיו ומסתבר שבסוף היא תלמד הנדסה..שאלתי אותה אם זה מעניין אותה והיא ענתה בקול מבאס.."לא ממש, פשוט אמרו לי שזה יותר מעשי" וממש ריחמתי עליה. עכשיו היא נדפקה 3 שנים עם מקצוע שהיא שונאת שאין לה קשר אליו, איך אפשר רק בגלל שזה יותר "מעשי"?!
אני אישית לא הייתי שורדת בלימודים שלא מעניינים אותי, זה לגמרי מוריד את המוטיבציה ומדכא במיוחד כי כביכול אמורים לעבוד במקצוע הזה אח"כ, והחברה הזאת שלי הכי לא קשורה להנדסה...
ממש הזוי.
כנראה שמבחינתה היא לא הייתה מסוגלת לעשות את האיזון של "תפקיד מעניין" עם משכורת קצת פחות טובה, ולכן הלכה למשהו מעשי שכנראה יניב לה יותר פירות בעתיד, אבל אם היא לא קשורה להנדסה אולי היא תתפכח תוך כדי הלימודים ותעזוב לטובת התחום המקורי שלה. הבעיה נאבו היא שמרבית המקצועות שאת לומדת בארץ, אין מה לעשות איתם לצערי הרב, ואת בסופו של דבר עובדת בשירות לקוחות או סוכנת מכירות סחוטה. מי שחי פה טוב ונהנה הם אלה שעובדים בהייטק,בהנדסה,עריכת דין,רפואה ובעולם התחתון. המדינה פה מדכאת השכלה והשכלה גבוהה, ויש יותר סיכוי שתחיי חיים טובים בתור באסטיונרית מאשר מישהי מלומדת, זה מצב אבסורדי, אך זוהי המציאות ואני יכול להעיד עליה בצורה הכי טובה.Nabo כתב:אני לא מבינה אנשים שהולכים ללמוד משהו שלא קשור אליהם ולא מעניין אותם בכלל...אני ממש תוהה איך אפשר! חברה שלי הייתה אמורה ללמוד תקשורת משולב עם עוד כל מיני דברים שממש עניינו אותה, וכעבור חודשיים אני מדברת איתה עכשיו ומסתבר שבסוף היא תלמד הנדסה..שאלתי אותה אם זה מעניין אותה והיא ענתה בקול מבאס.."לא ממש, פשוט אמרו לי שזה יותר מעשי" וממש ריחמתי עליה. עכשיו היא נדפקה 3 שנים עם מקצוע שהיא שונאת שאין לה קשר אליו, איך אפשר רק בגלל שזה יותר "מעשי"?!
אני אישית לא הייתי שורדת בלימודים שלא מעניינים אותי, זה לגמרי מוריד את המוטיבציה ומדכא במיוחד כי כביכול אמורים לעבוד במקצוע הזה אח"כ, והחברה הזאת שלי הכי לא קשורה להנדסה...
ממש הזוי.
עוד דוגמא לבעייתיות של החינוך בארץ ולשטיפת המוח שכולם עוברים. מה יש לעשות עם 100 במתמטיקה ו-99 בתולדות האומנות? מה זה נותן בחיים? איך אפשר להיות מרוצה מציון "מספיק" בהסטוריה ולשון? אלו דווקא צריכים להיות המקצועות הכי חשובים יחד עם אזרחות, ודווקא בהם אנשים מקבלים ציונים נמוכים.תולדות האומנות: בחינה-99 סופי-95
היסטוריה: בחינה-69 סופי-66
לשון: בחינה-67 סופי-65
מתמטיקה: בחינה-100 סופי-96
כן כן,אני מרוצה מ66 ו65 בהיסטוריה ולשון
הסטוריה ולשון הם מקצועות שצריכים להיות הבסיס להשכלה של כל בן אדם, ברגע שאין בסיס, אי אפשר לבנות השכלה בתחומים אחרים, ולכן החינוך פה נראה כמו שהוא נראה.אתה אומר שהנדסה זה חשוב, אבל השקעה במתמטיקה בסיסית - זה לא חשוב.
אתה אומר שהיסטוריה זה חשוב, אבל אומנות לא (שייך לאותה קטגוריה).
כי נוצר פה אבסורד שאנשים חושבים שמתמטיקה זה המקצוע הכי חשוב בלימודים, ולדעתי הוא לא, כי הוא לא תורם לך שום דבר לחיים. זה שאתה יודע לזהות פרבולה, לא עוזר לך בחיים, אלא אם שאיפותיך הם לעשות דוקטורט במתמטיקה, ואת זה רוב האנשים כידוע לנו לא עושים. לא הבנת מה כתבתי, כי כתבתי שהמדינה מדכאת השכלה גבוהה ולא מעודדת אותה. נהפוך הוא, אני בעד שיהיו פקולטות שונות ומגוונות באוניברסיטה , על מנת שבעתיד יהיו גם מקומות עבודה בתחומים המגוונים האלה, אבל את המדינה הזאת מעניין רק בטחון בטחון ועוד פעם בטחון.למה הרחבת אופקים (ידע מתחומים שונים, לתת לאדם לבטא את עצמו ולמצוא את מה שהוא אולי יאהב מעבר לחבילת הבסיס שהמכונה החברתית מספקת לכל אזרח) זה "לא חשוב"?
לפי מה שאני מבין ממה שאתה כותב, נראה שאתה מסכים עם דעת משרד האוצר בהחלטותיו לסגור פקולטות רבות באוניברסיטאות, כי הן לא כדאיות או תורמות למדינה. זה מה שמתבטא בדבריך.
זה לא משנה אם אתה ריאלי יותר או ריאלי פחות, לשיטתי, הסטוריה ולשון הם מקצועות חשובים יותר מאשר מתמטיקה. הנטייה להזניח אותם, חוזרת כמו בומרנג אח"כ בעתיד. על שיטותיו האנכרוניסטיות של משרד החינוך אנחנו יכולים לעשות דיון נפרד. כמו שאמר מאמן הכדורגל הדגול דוביד שווייצר ז"ל: "כולם עובדים על כולם".אבל כן, גם אזרחות ולשון והיסטוריה זה חשוב ללא ספק, אנשים הם פשוט ריאליים יותר, ריאליים פחות, כאלו יותר וכאלו פחות וצריך למצוא דרך המתאימה להעביר ידע.
זו גם אשמת משרד החינוך עם שיטותיו האנכרוניסטיות ולאו דווקא התלמידים. אם המצב היה כל-כך פשוט זה עוד היה טוב. כולם אשמים, כל הצדדים.
כן אבל לא התכוונתי להשוות בין איכות החיים פה לבין חו"ל כי יש אנשים (כמוני) שלרדת מהארץ זו לא אופציה בשבילם ורוצים לחיות פה. אז עם האפשרויות (הטובות פחות מחו"ל או לא, שיהיה) שיש לנו כרגע- אני לא מבינה איך הולכים לכיוונים "מעשיים" בניגוד לאני האמיתי שלך..טל רודס כתב:כנראה שמבחינתה היא לא הייתה מסוגלת לעשות את האיזון של "תפקיד מעניין" עם משכורת קצת פחות טובה, ולכן הלכה למשהו מעשי שכנראה יניב לה יותר פירות בעתיד, אבל אם היא לא קשורה להנדסה אולי היא תתפכח תוך כדי הלימודים ותעזוב לטובת התחום המקורי שלה. הבעיה נאבו היא שמרבית המקצועות שאת לומדת בארץ, אין מה לעשות איתם לצערי הרב, ואת בסופו של דבר עובדת בשירות לקוחות או סוכנת מכירות סחוטה. מי שחי פה טוב ונהנה הם אלה שעובדים בהייטק,בהנדסה,עריכת דין,רפואה ובעולם התחתון. המדינה פה מדכאת השכלה והשכלה גבוהה, ויש יותר סיכוי שתחיי חיים טובים בתור באסטיונרית מאשר מישהי מלומדת, זה מצב אבסורדי, אך זוהי המציאות ואני יכול להעיד עליה בצורה הכי טובה.Nabo כתב:אני לא מבינה אנשים שהולכים ללמוד משהו שלא קשור אליהם ולא מעניין אותם בכלל...אני ממש תוהה איך אפשר! חברה שלי הייתה אמורה ללמוד תקשורת משולב עם עוד כל מיני דברים שממש עניינו אותה, וכעבור חודשיים אני מדברת איתה עכשיו ומסתבר שבסוף היא תלמד הנדסה..שאלתי אותה אם זה מעניין אותה והיא ענתה בקול מבאס.."לא ממש, פשוט אמרו לי שזה יותר מעשי" וממש ריחמתי עליה. עכשיו היא נדפקה 3 שנים עם מקצוע שהיא שונאת שאין לה קשר אליו, איך אפשר רק בגלל שזה יותר "מעשי"?!
אני אישית לא הייתי שורדת בלימודים שלא מעניינים אותי, זה לגמרי מוריד את המוטיבציה ומדכא במיוחד כי כביכול אמורים לעבוד במקצוע הזה אח"כ, והחברה הזאת שלי הכי לא קשורה להנדסה...
ממש הזוי.
בחו"ל לעומת זאת, מעודדים השכלה גבוהה (המדינה מממנת על חשבונה) ,יש היצע של עבודות בכל התחומים, גם בתחומי מדעי המדינה,החברה,הרוח, בשביל זה המדינות האלה רחוקות ומפותחות יותר מאיתנו שנות אור, ובשביל זה גם איכות החיים גבוהה יותר ואין את הפערים בין העניים לעשירים שיש פה.
תשמעי, את לא צריכה לסגור בפניך את אופציית הירידה מהארץ מראש, כי לארץ תמיד תוכלי לחזור במידה ויהיה רע. ולפי כתבה שהייתה לפני שבוע בעיתון, רוב היהודים בעולם גרים בחו"ל ולא בישראל, ויש לכך סיבה. חברה שלך פשוט פרגמטית, היא עושה ויתור על ההנאה על מנת להבטיח הכנסה, הרבה אנשים עושים זאת פה. מה יעזור לה למשל (דוגמא) תואר במדע המדינה בארץ, כאשר אי אפשר למצוא בזה עבודה?כן אבל לא התכוונתי להשוות בין איכות החיים פה לבין חו"ל כי יש אנשים (כמוני) שלרדת מהארץ זו לא אופציה בשבילם ורוצים לחיות פה. אז עם האפשרויות (הטובות פחות מחו"ל או לא, שיהיה) שיש לנו כרגע- אני לא מבינה איך הולכים לכיוונים "מעשיים" בניגוד לאני האמיתי שלך..
אני מסכימה שבהרבה מקרים אין מה לעשות עם תואר, גם אנשים שמוציאים דוקטורט יכולים להתקע בתור פקידים..אז למה לא אם כבר להוציא תואר במשהו שנהנית ללמוד? זה מה שאני לא מבינה.
לא צריך להיתפס לציון באומנות כבעיה, אני האחרון שאהיה נגד מקצועות הומאניים. יפה מאד שאתה אוהב הסטוריה ואזרחות, הלוואי שיותר אנשים היו חושבים כמוך. לגבי לימוד אזרחות, זה כבר קשור לפוסט הקודם של עידן ושלי לגבי שיטות החינוך בארץ. בכלל כל מערכת החינוך בארץ מבוססת על שינון בע"פ ואין שום תהליך למידה, אלא רק "למידה" למבחן על מנת להוציא ציון.רק אני לא מבין מה הבעיה עם הציון המעולה בתולדות האמנות?
אם הבן אדם אוהב מקצועות הומניים ולא ראלים ומעדיף קרירה של אמנות נגיד?
אישית אני כמעט ולא מתעניין במקצועות הראלים..ולא איכפת לי להוציא בהם ציון רק "עובר".
אבל אולי אני לא מתאים פה, כי אני דווקא הסטוריה כן מאוד אוהב, ואזרחות שציינת פה גם מאוד מעניין אותי בשיעורים(והרבה מריבות עם וואנבי ציוניים בכיתה)
ד"א לגבי אזרחות, תמיד לומדים שנה אחת לבגרות ואז עושים אותה, איך אתה מצפה שבאמת יוכלו להפיק מזה משהו אם כל מה שאתה מספיק זה לשנן לקראת הבגרות המפגרת?
למזלי אצלנו החליטו ללמד אזרחות גם בי' ויא' והבגרות ביב'(למדנוגם לפני כן)..וזה צעד ממש טוב, השאלה אם זה בכל הארץ או רק אצלנו.