טוב אני מגיב לזה פה ולא בנושא
viewtopic.php?f=2&t=5&start=8860כי נראה לי שזה יותר מתאים לאשכול הזה מאשר למה אני שומע עכשיו P:
באופן כללי אני חושב שאפשר להגיד ככה... OK Computer הוא באמת אלבום קלאסיקה של שנות ה-90 שהשפיע על המון להקות שונות שבאו אחרי זה, וזה אלבום שכל חובב רוק לדעתי צריך לשמוע, אפילו אם רק כדי להכיר.
מה שליפני ומה שאחרי זה כבר טעם אישי - The Bends הוא גם אלבום שהשפיע על הרבה להקות שמנגנות אלטרנטיב רוק יותר בסיסי, guitar-driven והכל, ו-KID A הוא אלבום שהשפיע על הרבה להקות שבאו אחרי בכיוון היותר ניסיוני.
גיל, אני מסכים עם מה שאמרת שרדיוהד לא בידיוק משתייכת ללהקות ה" א"ב " של הרוק, אבל איך הכנסת לשם את קורט קוביין ואז פוסט אחרי אמרת "בסך הכל היא להקה של שנות ה90 ובגלל זה אני לא חושב שהיא א"ב של רוק" על רדיוהד (ששוב, אני מסכים לגבי רדיוהד)? הרי נירוונה היו גם בשנות ה-90, ועם כל הכבוד, אם קורט קוביין לא היה מתאבד לא היה להם רבע מהתהילה שלהם. ואני לא מהשונאים, שמעתי ליפני איזה חודשיים-שלוש את האלבום שלהם In Utero והוא לא רע בכלל, אלבום רוק נחמד עם כמה שירים טובים (במיוחד בחצי הראשון שלו), אבל מפה ועד להכליל אותם בקבוצת להקות מה-60/70 שסוג של "בנו" את הרוק... יש מרחק עצום.
אני חושב שמה שמפריד את רדיוהד מלד זפלין, דיפ פרפל וכו', חוץ מהתקופה כמובן, זה שהם לקחו את זה צעד קדימה ועשו דברים שוואלה, ממש לא שגרתיים ללהקת רוק מצליחה. אוקי קומפיוטר הולל כאלבום הכי טוב / אחד האלבומים הכי טובים של ה-90 בהרבה מגזינים, הם היו על גג העולם והיו יכולים להמשיך באותו כיוון בידיוק, אבל היה להם את האומץ להוציא אלבום כמו KID A שהיה שינוי של כמעט 180 מעלות, היה ההפך המוחלט מהציפיות של אנשים לעוד אלבום OK Computer'י אבל באותו הזמן, זה לא שהם סתם אמרו "בואו נשתנה בכוח!!!" או שהם רצו "להתאבד מוזיקלית" כי נמאס להם מההצלחה או משהו כזה, אפשר לשמוע שבאלבום הושקעה טונה של מחשבה וזמן, הוא מאוד מוזיקלי ומגוון וזה פשוט שהם רצו ללכת עם המוזיקה שלהם עד הסוף ולא להיות משועבדים למה שרוצים מהם. כשאני חושב על זה שאלבום כזה הגיע למקום הראשון ב-billboard (בתקופה שעוד האינטרנט לא היה כזה חזק ומקום ראשון אשכרה אמר כמה מאות אלפי אלבומים שנמכרו) ומדמיין מאות אלפי אנשים, מאזיני רוק רגילים שומעים את The National Anthem וכו', באמת שקשה לי לחשוב על עוד להקת רוק כזו מצליחה שהעזה לעשות תפנית כזאת כשהיא הייתה בשיא ההצלחה שלה.